streda 16. mája 2012

Prvé MÁJOVÉ dni 2012

Hneď prvé dni, ako sme prišli do Osrblia, som zasadila priesady :  kaleráby, ružičkový kel, zeler.
Aj fazuľa je už v zemi -  veľká na sucho ale aj kríčková fazuľka na zeleno. A zasiala som aj kôpor.
Neuveriteľné, ako všetko rýchlo rastie.
Za tých pár dní, čo sme boli doma, riadne narástla rebarbora a ligurček.
 
Ale aj kvety - pivónie pred pár dňami ešte len vychádzali zo zeme a teraz už vyzerajú takto
                                                                            encián
 
vzadu na záhrade nám kvitnú veternice
a prišla k nám aj nečakaná návšteva
Ešte vlani mi Gita sľúbila zaujímavý kvet. Vraj to je večerná-nočná púpava. Pred západom slnka  počuť puknutie. To sa tak hlasno otvorí  kvet , ktorý kvitne do rána. No a teraz mi ju doniesla. (Ešte nevyzerá ktovieako, ale snáď sa prijme a bude aj kvitnúť)
Keď sme boli v Brezne, tak som neodolala a kúpila som si ďalší kvet. Gazániu. No,  kto by ju nekúpil?
Už som zasadila aj kvety, ktoré som kúpila ešte minule
a konečne rozkvitli aj moje najobľúbenejšie narcisy
Aj stromy sa za tých pár dní veľmi zmenili.
Mladá hruška síce len vyháňa lístky,
ale slivka od uja Eda
 
a jablone už riadne kvitnú. Len dúfame, že kým prídu zamrznutí, tak už budú odkvitnuté.
 
Pred odchodom domov som si ešte natrhala kytičku konvaliniek, ktoré sa nám riadne rozrástli..
Pred pár rokmi som priniesla zopár koreňov zo záhrady v Janovej Lehote.






Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára