utorok 20. októbra 2015

Zber poslednej úrody

Jeseň je už  v plnom prúde a my sme ešte nezobrali všetku úrodu zo záhrady. Pred dvoma týždňami sme aj chceli, no počasie nám to nedovolilo. Začalo pršať, tak sme sa vrátili domov do Žiaru.
A teraz vo štvrtok sme sa sem vrátili. Nie, že by sa vyčasilo, no tlačil nás čas - o týždeň odchádzame na tri týždne do kúpeľov, a vrátime sa až v polovici novembra, tak dovtedy chceme zobrať
zo záhrady všetko.
Za sychravého a aj daždivého počasia sme vyberali mrkvu, petržlen, veľké biele  a aj čierne reďkovky.
Museli sme ich umývať a sušili sme ich pod altánkom.
Potom som všetko poukladala do zeme zmiešanej s pilinami.
Vytrhali a vylúpali sme poslednú fazuľu.
Letničky som vytrhla zo zeme, a trvalky som zostrihala.
Zavarila som poslednú cviklu. Paradajky, ktoré sme pozbierali a dali do štvorlitrových pohárov pekne dozreli, tak aj tie som rozvarila, prepasírovala a šťavu som zavarila.

Tento rok sa nemôžeme sťažovať na zlú úrodu. Leto bolo horúce, tak všetko pekne rástlo aj tu
v Osrblí. A pretože sme od jari až do jesene boli skoro stále tu, tak sme denne záhradu polievali.

Peter medzitým kálal a ukladal drevo, ktoré sme si objednali a doviezli ho, kým sme boli v Žiari.

Oproti cez cestu sa tiež tuho pracovalo. Začali stavať nový dom.


V nedeľu popoludní zasvietilo aj slniečko a k nám sa ozývali zvonce oviec, ktoré sa pásli pod horou.

Dnes sme skončili naše jesenné práce, zbalili sme, naložili úrodu do auta a odišli sme domov.
Ja sa sem vrátim už len na jar, Peťo sem ešte v novembri príde zazimovať našu chalupu.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára