pondelok 25. júna 2012

Druhá polovica júna

Posledné dni boli riadne horúce, no ale ani to nebránilo burine, aby rástla. Takže minulý a tento víkend som sa  na záhrade venovala hlavne odburiňovaniu  zeleniny. Najprv som oslobodila od buriny mrkvu a petržlen, a pretrhala som ich, aby mali miesto a pekne narástli. A potom som postupne vytrhávala burinu zo všetkých zeleninových hriadok
 Paradajky pestujeme vysoké, tak sme ich už popriväzovali k paliciam, aby ich vietor nepolámal. 
A začali sme ich už aj postrekovať proti plesni. Doteraz sme nikdy nepoužívali žiadnu "chémiu", no posledné dva roky sme nezjedli ani jednu našu paradajku. Keď začali dozrievať, tak zakaždým nám ich napadla pleseň. Tak sme si povedali, že tento rok ich skúsime postrekovať. Veď aj tie, čo kupujeme na trhu sú určite postrekované a takto si aspoň ustrážime ochrannú dobu.
Aj zemiaky nám pekne narástli a začali už aj kvitnúť. Zatiaľ sme nevideli na nich ani jednu mandelinku. Niektoré roky sa stalo, že zemiaky ešte len začali vychádzať zo zeme a mandelinky tam už čakali, aby na rastliny mohli vyliezť a začať sa kŕmiť a rozmnožovať. No posledné roky ich je, na našu veľkú radosť, akosi menej.
Fazuľa sa pekne omotáva o palice a tiež už začala kvitnúť. Tá nás ešte nikdy nesklamala a vždy pekne zarodila.
K uhorkám a okrasným tekviciam sme už postavili oporu, aby sa tam mohli pekne dohora ťahať. Uhorky sa takto nezašpinia od zeme a aj sa lepšie oberajú.
 
Ačokču som si zasiala najprv spolu s uhorkami rovno do zeme, no nevyrástla ani jedna. Tak som semiačka zasiala do kelímkov a  tam krásne vyklíčili a začali rásť. Potom som ich presadila k uhorkám.
Na záhrade je nielen zelenina celkom pekná, ale aj kvety.
Ruža, ktorú som pred nedávnom kúpila v Baumaxe a zasadila som ju, už rozkvitla. Ešte len jeden malý kvet, ale verím, že časom sa pekne rozrastie.
Aj plamienok už onedlho bude krásne kvitnúť. Má veľa - veľa pukov
 rovnako aj sundavila
"nočná púpava" - je to vlastne pupalka -  má tiež niekoľko pukov. Keďže kvitne len od večera do rána, tak mám obavy, či ju niekedy aj uvidím kvitnúť. Aj teraz, keď sme prišli v piatok na záhradu, tak mala dva odkvitnuté kvety a do nedele ďalšie puky narástli, no nerozkvitli.
Ja som pomaly robila na záhradke a Peťo robil "terénne" úpravy. Urobil nové kompostovisko a preniesol doň kompost z pokosenej trávy,  ktorý bol len vedľa stromov, a urobil vedľa  altánka ohnisko. Keď vyrastie dookola tráva, ktorú sme zasiali, tak tam bude celkom  pekne.
V sobotu nás prišla skontrolovať Evka, či sa neflákame a pracujeme


Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára