streda 22. februára 2012

22. 2. 2012 Záhradkárska sezóna

Pomaly sa začína záhradkárska sezóna. Treba sa na ňu "zodpovedne" pripraviť.
Ja si už niekoľko rokov kupujem lunárny kalendár Krásnej Panej a podľa neho sa snažím siať, sadiť
a ošetrovať rastliny na záhrade. Aj na tento rok som si ho už kúpila a začala študovať.
Pripravujem si podľa neho svoju tabuľku, do ktorej si vypisujem , čo v ktoré dni treba urobiť. No záhradu nemám pri dome, tak nie vždy sa mi dá podľa Krásnej Panej všetko urobiť. Ale snažím sa. Už pár krát sa mi to osvedčilo: podľa kalendára som siala paradajky, zeleninu, vytrhávala burinu... a mala som dojem, že paradajky zasadené v správnom období mi krajšie narástli, ako paradajky zasadené nie v tom čase, ako radila Krásna Pani. Takisto aj jahody,  z ktorých bola burina vytrhaná podľa tohoto lunárneho kalendára nezarástli tak rýchlo, ako burina trhaná inokedy.
Teraz už len nakúpiť semiačka a  priesady , a sezóna sa môže začať.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára